Bricoleuren skrev:Hej Robban!
Tack för erbjudandet att byta och testa, super! Vet inte vilket nummer min mätare har men det kan man ju snabbt kolla.
Jag har det lite snärjigt den här veckan men hör av mig såvida inte (mot förmodan) jag hittar en annan lösning på det här starteländet...
Idag har bilen gått som ett skott hela dagen, nästan hoppat igång innan man hunnit vrida om nyckeln. Som en yster hingst på våren! Men så har ju termometern legat runt 0:an oxå...
//H
Hvor ofte og hvor langt kjører du når du kjører bilen en typisk dag?
Har du lagt merke til om problemet kun er der de dagene det er -1 ? Som kjent fryser vatn ved -1 og dersom du har en natt der det har vært +1 hele natta og bilen starter fint , mens den ikke gjør dette når det er -1 så må det være vatn som ligger et sted og blokkerer som is. Forsøk å se over motorrommet ditt om det er et sted vatn kan lage problemer for mekaniske bevegelige deler eller lufttilførsel osv. Forsøk å utelukke at det er frost med vatn som kan skape dette. Det er også årsaken til at jeg stiller det første spørsmålet om hvor langt du kjører på en typisk dag. husk korte turer= kondens= is når det blir kaldt.
Du kan se på lufttilførselsystemet helt fra grillen til ventilen inn i motoren
Du kan se på tennsystemet helt fra ledning til coil til tennplugger
Du kan se på bensinsystemet, kan det være at du har vatn på tanken pga korte kjørerturer og lite bensin på tanken? tanker bare ett sted og vært uheldig og fått med mye vatn fra bensinstasjonen??
Jeg kaster bare frem et par spørsmål her. dersom problemet oppstår bare i minusgrader og aldri i plussgrader må du tenke vatn fryser til is tror jeg. Lykke til!