Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Skulle vara kul att veta vad dessa besök gällde. Det blir 5 nya ägare på 6 månader inkl dig. Det låter inte bra.
Det är viktigt du kollar vad dessa 6 återkommande besiktningar gällde?. Är papperena borta så är det inte bra.
Men troligtvis gäller det avgasmät bekymmer.
av jaka
Hej!
För det första är det en SAAB! En biltillverkare som inte finns längre, med allt vad det innebär av a dåligt andrahandsvärde. -Men du kanske inte tänkt behålla bilen särskilt länge?
Sen är den omgjord, modifierad, omlackad. En bil ska vara i originalskick enligt mig. Annars skulle jag välja ett annat exemplar. Kjolpacket,stolar, massa lull-lull sånt har inget värde mer än för den som ursprungligen monterade grejerna.
Sen kommer det som det som de andra sagt ; 6gånger besiktigad! Massor av ägare.
Sånt tyder på "Ungdomskörd"=buskörd! -Inte bra i mina ögon!
Senast redigerad av 2 jaka, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Kompe
Tänk också på att man sitter trångt i en 900/93'a Hade jag varit du och velat haft mer klös bara hade jag nog hellre rekomenderat en 9000 för dom är faktiskt bra bilar, dock tyvärr en SAAB så räkna med att behöva skruva lite :twisted:
av sicnarf
Trådskaparen startade denna tråd den 8/11. Han besökte igen och lämnade kommentar senast 9/11. Sedan dess är han försvunnen medan vi andra lämnar kommentarer och håller tråden levande. Varför startar en del medlemmar trådar här för att sedan försvinna?????? Nu vet vi inte om han byte sin 740 mot Saaben eller inte :roll:

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]