Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoNisse
Matchmiss skrev:
VolvoNisse skrev:Beställde en ny huvudnyckel från Volvo till min 940 i våras, det går bra att bara ange bilens regnr.

Du måste personligen hämta nyckeln och kunna visa upp leg och bilens regbevis, när nyckeln är klar.
Ska ner till låssmeden nu, men som backup, vart görs detta? Länk?

Du får vara in på Volvo, eller närmaste bilverkstad som kan beställa från Volvo återförsäljare.

Jag var in på Mekonomen, som sedan beställde en ny nyckel från Volvo.

Jag tyckte det var lite otroligt att man kan få en ny original nyckel till en 22 år gammal bil.
av Matchmiss
VolvoNisse skrev:
Matchmiss skrev:
VolvoNisse skrev:Beställde en ny huvudnyckel från Volvo till min 940 i våras, det går bra att bara ange bilens regnr.

Du måste personligen hämta nyckeln och kunna visa upp leg och bilens regbevis, när nyckeln är klar.
Ska ner till låssmeden nu, men som backup, vart görs detta? Länk?

Du får vara in på Volvo, eller närmaste bilverkstad som kan beställa från Volvo återförsäljare.

Jag var in på Mekonomen, som sedan beställde en ny nyckel från Volvo.

Jag tyckte det var lite otroligt att man kan få en ny original nyckel till en 22 år gammal bil.
Okej låter som en plan! Jag fundera dock (riktig gamble dock) om jag skulle superlimma nyckeln, vet bara inte hur bra limmet tar, för att kunna köra bilen till närmaste låssmed (den vid mig var inte ens öppen.....)
av Matchmiss
Löste det!

Låg en järnia butik i närheten som jag inte haft en tanke på, drog dit och dom fixa en kopia på 5 minuter för 110kr.

Ser dock ut som en hemnyckel så då kommer nästa I-landsproblem, vart fixar man sånt gummi-grepp till nyckeln som jag hade innan? :D

Bilen såld. Inte för att det var n&arin[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]