Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jo problemet är löst för att lådan funkar som den skall och ingen kontrollampa lyser längre, när lampan tändes var lådan inte ok då den var i det där limp home läget. I och med att jag aldrig använder L så behöver jag inte prova men tror att provar jag nu så funkar det säkert som det ska...återkommer när jag provar någon gång framöver. Tror det vart något vajsing bara då jag la i L...som nån sa, oxid el nåt. Mkt skumma saker som kan hända med bilen ibland men en omstart brukar hjälpa.
Kan ju flika in att Winter egentligen inte är ett eget körprogram, man kan välja mellan Sport och Ekonomi och aktivera W i något av dessa fallen dvs. denna knapp är alltid återfjädrande som du skrev ovan. I W startar ju lådan på 3:an utom om man gör kickdown då lådan startar på 2:an.
Hm...då har min W aldrig funkat för den har betett sej precis som S och E...den fjädrade sej bara då felet låg på och alla tre knapparnas dioder blinkade som en julgran... Nåja...vem för med W? :mrgreen: Vintern är ju till för att man skall sladda! Är ju därför bakhjulsdriften finns!

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]