Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Norfolklinetolle
sicnarf skrev:Ganska vanligt fel på 740 modellen. Inget du behöver oroa dig för om du inte vill. Själv har jag haft samma problem i 5 år och tröttnade på det då alla lampor var hela och tog en svarttejp bit över den lampan så jag slapp se den :-)
haha, Glöm va ja sa :( Nu började de balla ur igen så nu är ja tillbaka på ruta 1 :(
av sicnarf
Ta loss alla jordkontakterna och slipa rent dem. Det finns från batteriet på motorn,på karossen,på innerskärmarnas båda sidor och i bagaget i baljan tror jag.
av FlaXoR
sicnarf skrev:Ta loss alla jordkontakterna och slipa rent dem. Det finns från batteriet på motorn,på karossen,på innerskärmarnas båda sidor och i bagaget i baljan tror jag.
Är det möjligt att det är felet? Idag när jag kom hem till lägenheten igen hade ägarpapperna kommit. Med de kom även ett besikningskrav i februari månad. Så det börjar krisa lite nu. Min plast farsa (Bilmeck sen ca 38år tillbaka) säger att de blir nedslag, 2a, på skiten ifall de inte lyser...
av Norfolklinetolle
FlaXoR skrev:
sicnarf skrev:Ta loss alla jordkontakterna och slipa rent dem. Det finns från batteriet på motorn,på karossen,på innerskärmarnas båda sidor och i bagaget i baljan tror jag.
Är det möjligt att det är felet? Idag när jag kom hem till lägenheten igen hade ägarpapperna kommit. Med de kom även ett besikningskrav i februari månad. Så det börjar krisa lite nu. Min plast farsa (Bilmeck sen ca 38år tillbaka) säger att de blir nedslag, 2a, på skiten ifall de inte lyser...
Såfall har ja också lite kris för ja har besiktning om 1 månad B)
av sicnarf
Om du inte hinner fixa det innan bes,då kan du köpa en enkel kartläsarlampa och koppla den till cigaretttändaruttaget och gör så den belyser instrumenthuset,så blir det ingen anmärkning på det från besiktningen.
av FlaXoR
sicnarf skrev:Om du inte hinner fixa det innan bes,då kan du köpa en enkel kartläsarlampa och koppla den till cigaretttändaruttaget och gör så den belyser instrumenthuset,så blir det ingen anmärkning på det från besiktningen.
Har införskaffat mig ett ställ till mobilen, som jag har GPS mätare på:) Stora tydliga siffror i svagt blått sken, som dessutom stämmer. Vet inte om det duger, men om inte annat kan man ju köra på bägge alternativen så får de kompletera varandra. Dock är jag ju fortfarande intresserad av att få igång belysningen. Det är ju trots allt inte bara instrumentet som inte lyser.
av sicnarf
FlaXoR,om du har en hastighetsmätare som inte heller fungerar förutom instr belysningen,så har du ett större problem. Det är nämligen så att GPS godkänns inte i bes. pga att den ibland kan tappa kontakt med satelliten. Cykeldator med belysning godkänns i bes men ej GPS.
av Norfolklinetolle
Så mitt elfel kan endast va jordfel typ ? De finns ingen möjlighet att de är rheostaten som fuckar elr något annat ? :( De blixtrar ju endel när man sätter i säkringen iaf :D
av FlaXoR
sicnarf skrev:FlaXoR,om du har en hastighetsmätare som inte heller fungerar förutom instr belysningen,så har du ett större problem. Det är nämligen så att GPS godkänns inte i bes. pga att den ibland kan tappa kontakt med satelliten. Cykeldator med belysning godkänns i bes men ej GPS.
Hastighetsmätaren fungerar som den ska, liksom allt annat på instrumenthuset. Det är bara belysningen som är trasig :(

Tack för svar, ska testa! Har ingen knapp att[…]

Bra koppling 300hk

Finns ju bilar som gått >50k utan ras, oc[…]

Volvo 740 AC?

Hej, undrar om detta betyder att min 740 har AC? […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Att silikontäta springorna runt dörrlist[…]