Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 1965ek
svenne61 skrev:
När jag skulle ta loss expandern tog jag lös gummitätningen på baksidan bromsskölden. Då kan man
dra ut vajern och lossa expandern på baksidan bromsskölden.
OK, Om jag inte får ut expandern utåt från bromsskölden räknat och behöver ta loss expandern låter ditt förslag bra.
av 1965ek
1965ek skrev:
svenne61 skrev:
När jag skulle ta loss expandern tog jag lös gummitätningen på baksidan bromsskölden. Då kan man
dra ut vajern och lossa expandern på baksidan bromsskölden.
OK, Om jag inte får ut expandern utåt från bromsskölden räknat och behöver ta loss expandern låter ditt förslag bra.
Kan tala om att det löste sig genom att ta bort gummitätningen och skjuta expandern genom bromskölden. Fick ut tillräckligt för att få tillräckligt bra tag om den inre leden och få den att röra sig igen. Uppsmörjning och rejält med kopparpasta och den rör sig soom den ska.

Imorgon blir det återbesiktning. Tack för stödet :-)-)
av 1965ek
Bilen rann rakt igenom så tack igen :D :D <fick förövrigt byta styrleder, längsgående länkarmsbussningar och stabilisatorstag samt en avgasläcka innan det var klart.

Har dock ett annat intermittent bekymmer som jag startar en ny tråd om.

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]