Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
forum.7900klubben.se har en mycket bra beskrivning hur man gör rent vevhusventillationen. Kolla i deras FAQ på sida nr 2. Kan tyvärr inte länka då jag inte lyckas. De andra frågorna du ställde kan jag inte svara på och hoppas nån här hjälper dig men packningar/slangar finns på Mekonomen,Biltema,Skruvat.se och på Bilia och Volvo där jag vet att den packningen kostar 20 kr ca. Slangar kan du köpa en vanlig gummi eller silikonslang tex i rätt storlek bara. Om du startar bilen och sen tar bort LMM kontakten så kan du se hur bilen går. Går den samma så är den kass men går den sämre så är LMM ok. Du kan också testa med den första gamla lmm som du har och se hur bilen beter sig. Har också hört att man kan öppna dem försiktigt och se in i dem ifall koppar biten med brytarspets på är hel eller om den är sprucken. Man kan löda om den då. Men jag vet ej,har inte testat.
av netfabbe
Okej tack, tror du vevhusventilationen och de kan vara felet? Sen den där styrboxen på gasspjället kan det inte vara den någon som sa de.
av sicnarf
Egentligen inte men det skadar inte göra rent på en gammal bil. Kostar inte nåt om du gör själv. Kan också vara styr/bränsleboxen som krånglar som du säger men de är dyra så gör de andra sakerna först. De åtgjärderna kostar inte så mycket. På min sitter bränsleboxen på pass sidan. Tändboxen på min är på förar sidan.
av sicnarf
Jag pratade med en kompis och han sa det kunde också vara lambdasonden. Herregud! Det är så mycket som kan ge dessa symptom alltså så det är synd om dig. Temp givaren du bytte,det var till motorstyrningen hoppas jag och inte den till instrument tavlan som du bytte av misstag.
av sicnarf
Hur går det för dig,netfabbe? Tråkigt att ingen annan proffsigare kommer med tips och råd till dig. I brist på sånt för jag yttra mig då trots att jag inte lyckats hjälpa dig ännu trots alla mina råd. Har du kollat på lambdasonden och alla kablarna där. Inget som hänger löst. Jag vet man kan mäta ifall lambdasonden funkar och om du söker i sökrutan eller googlar så kanske du hittar den informationen. Kämpa på bara.
av netfabbe
bytt alla insprutarna idag när man spraya startgas på dom gick han igen så dom läckte men värka få det tätt men går fortfarande skitdåligt

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]

Hej alla glada! En liten fråga till grabben[…]

Strålkastarbyte

Tack för en riktigt bra och informativt "[…]