Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Deathraiser
Du har så rätt så. Hmm vet inte om ja ska köpa en gl nu, efter vad vi kommit fram till. Kanske är en TIC ett bättre altenativ, men då blir motor delarna dyrar och försäkringen. ska jämföra försäkrings priser och lite.
av S.t.r.a.n.D
Jaa, det blir ju lite dyrare, det är nackdelen. Plus att den kommer säkert dra lite mer soppa också..:D Men men, vill man vara fin får man lida pin. :P
Har haft en GL tidigare och lovar att den är ofantligt slö. :D Så därför tipsar jag dig om att köpa turbo...
Användarvisningsbild
av VaCUm
Exakt som VolvoForLife säger. En GL är allt annat än snabb. Det enda de är bra på är att tunga lass och bensin.
Användarvisningsbild
av Rirojej
beror på hur man räknar som slö .. tycker min e pigg iallfall å runt 1 liter milen vid tung gas fot
av S.t.r.a.n.D
Rirojej skrev:beror på hur man räknar som slö .. tycker min e pigg iallfall å runt 1 liter milen vid tung gas fot
Jaa, allt är ju relativt. Det beror ju på vad du jämför med. Men att säga att en 740 GL är pigg tycker JAG inte är sant. Men som sagt, det är vad jag tycker. Även om den är piggare än andra äldre bilar så är den fortfarande inget raceråk. Men men, det beror på vad du jämför med.
Användarvisningsbild
av ThaSaint
Försäkringsexempel:
940 Turbo '92 mot 940 S2.3 '95
halvförsäkrad mot helförsäkrad
ändå är min S2.3 nuvarande bil drygt 100:- BILLIGARE / månad än förra
940turbon me halvföräkring.
Betalar drygt 300:- / månad nu.
S2.3 är ju motsvarande GL på '95 och framåt då alla motorer har turbo.

//Erik
Användarvisningsbild
av Rirojej
VolvoForLife skrev:
Rirojej skrev:beror på hur man räknar som slö .. tycker min e pigg iallfall å runt 1 liter milen vid tung gas fot
Jaa, allt är ju relativt. Det beror ju på vad du jämför med. Men att säga att en 740 GL är pigg tycker JAG inte är sant. Men som sagt, det är vad jag tycker. Även om den är piggare än andra äldre bilar så är den fortfarande inget raceråk. Men men, det beror på vad du jämför med.
e ju som sagt ine racer åk men me lite trim så kan det nog bli ännu bättre ös :P
av S.t.r.a.n.D
Rirojej skrev:
VolvoForLife skrev:
e ju som sagt ine racer åk men me lite trim så kan det nog bli ännu bättre ös :P
Jaadu, alla tycker vi ju olika och det är ju ganska tur. Vill inte låta negativ i det jag skrivit men lycka till med trimmandet.

Tack för er hjälp! Åkte in till en[…]

Det är ett ganska överkomligt pris kan j[…]

D4 VEA dricker olja

När bmw e90 lanserades var det också me[…]

Så, nu är den bytt. Pust. Många s[…]