Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ahlis
Vattenpumpen är kopplad på orginalkabelstam som tillhör värmarpacketet, har provat 3 st styrdon till värmaren och på alla 3 går vattenpumpen när jag slår på tändningen.
av ahlis
Har även en 960 97:årsmod. med 2,5 lit. motor och manuell låda, den läcker olja mellan motor och låda har bytt tätning till vevaxeln mont. ihop bilen åkte från Vingåker till Flen och hem gick åt ca: 10 lit. olja pratat med volvo fel på vevhusventilation sa de samt stopp i oljefälla, glad i hågen köpte jag nya delar, hem och bytte dessa dela nu går det inte åt merän 2 lit. olja på 3 mil läcker fortfarande mellan motor och låda,har någon varit med om liknande fel? Vad göra? Önskar svar så fort som möjligt. M.V.H. ahlis
Senast redigerad av 1 ahlis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Det beror lite på om man har automatisk eller manuell klimat anläggning, den automatiska har en ingång stift 5 är det i stora kontakten till styrenheten och den manuella kopplas via relä till lägsta hastighet vid fläktmotståndet.

Edit: stift nr 5 är det som styr fläkt och värme reglage i bil med ECC
Senast redigerad av 1 SA4AQS, redigerad totalt 0 gånger.
av ahlis
Är det någon som kan tänkas ha en monteringsanvisning till 091b orginalbok eller kopia, jag är intresserad mvh ahlis

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]