Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

För att ge lite respons så besiktade jag igår och bilen gick igenom. HC låg ff. lite högt men en varvning fick ner det. Tyvärr fick jag inte ut protokollet eftersom systemet hängde sig, men jag har begärt en kopia via mail. Jag kompletterar när jag får det.

Jag bytte packningar till insuget och topplocket, vilket gjorde underverk för tomgången.

Nya stift, olja (swedol helsyntet), olje- och luftfilter, bensinfilter och ny universalkat. från Biltema (kolla noga att anslutningsrören finns med). Spridarna rengjordes i Ed's Red, liksom vevhusventilationen. Jordpunkten för tomgångsmotorn gjordes om då den såg lite svag ut på insuget.

Jag har fortfarande inte givit mig på att kolla lambdan eftersom jag inte var med och bytte katalysatorn. En analog voltmeter är införskaffad, så jag ska kolla om man kan mäta inneifrån motorutrymmet, så jag slipper krypa mer i år.

55514 mil och går fantastiskt bra!
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara valt k&[…]

På min gamla böt jag båda innerly[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]