- sön 29 apr 2012, 21:20
Min 245:a -88 med b230f tog 0,78 när jag körde den vääldigt snällt men stads körning ligger den på 0,97 Obs! Helsyntetolja i den!
Moderator: Moderatorer
DieselDoffe skrev:Hejsan.Dom ska dra 1,1/ blandat från fabrik.
Ska snart köpa en 744-89 och undrar hur mycket förbrukningen bör ligga på. Och om den är onormalt hög, vad ska man göra för att den ska sjunka?
Vad drar era 740:s?
Tack på förhand
slidnert skrev:...Sedan ska man även tänka på att det alltid är från bil till bil olika även i samma bil model/serie då det funnits många olika förare. Sedan tar du igen förbrukningen på ca 1l/mil på skatt (1700kr), försäkringar, delar, ev lån för ny bil och dyr service på verkstad och att 740 kan man meka VÄLDIGT mycket själv med. Så förbrukningen för mig är egentligen en småpeng för mig då jag ser det på detta sättet. Kollegor och kompisar frågar mig vad jag tycker om att köra en bil som dricker mycket men när jag förklarar ovanstående för dem ändrar dem uppfattningHaha jag som kör 5000+ mil per år med gammal 965 kan få frågan ibland, då jag säger att samtliga bilkostnader betalas av samma person så syns det hur kugghjulen snurrar i skallen på dom :D