Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av carson
Okej,då beställer jag lacken av Volvo först och påbörjar rostlagningen därefter :)
Finns det något smidigt sätt att applicera lacken med när det gäller stenskotts skador på lacken, har hört att man kan använda en tändsticka!?
Passar på att tacka alla som har svarat i den här tråden, jag har fått mig lite nya tips och kunskaper :D
Användarvisningsbild
av prototypen
Sparkz skrev:FFFFFFFFFFärgkod
Bild
Skall man tolka detta som att FFFFFFF är färgkod??? I så fall är det fel.

FFFFFFF är chassi kod som anger vilka fjädrar, stötdämpare, bromsskiva, bromsok, krängningshämmare, och bumpgummi bilen utrastades med.

Färgkoden är MMM och leverantören N samt typ av färg P.
Användarvisningsbild
av prototypen
blizzy skrev:färgskillnad blir det alltid.
Färgskillnad blir det alltid eftersom den gamla lacken troligtvis har blekts eller fått andra förändringar i kulören pga. ålder och yttre påverkan.
Användarvisningsbild
av Sparkz
[quote="prototypenSkall man tolka detta som att FFFFFFF är färgkod??? I så fall är det fel.

FFFFFFF är chassi kod som anger vilka fjädrar, stötdämpare, bromsskiva, bromsok, krängningshämmare, och bumpgummi bilen utrastades med.[/quote]
Ja, faktiskt... ??:-/
Jag tittade bara efter niten, färgkoden brukar ju sitta i höjd med den. Som på min:
Bild
Men den var nog längre ner på skylten ett tag i början på 90-talet.
Skumt att den ska flytta runt...

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]