- sön 11 mar 2012, 00:55
Lite sent svar här kanske ! Men nu har jag iallafall kopplat dessa och de funkar fint än så länge! Helljusrelät fanns de inge vad jag kunde hitta, dock satt det tvp relän framme vid batteriet redan, med en sladd som gick in till huvudströmbrytaren som jag har inne i bilen.. Och reläna som satt där redan , gick till helljuskabeln så de känns som de är extraljusrelän? :S Men dom såg gamla och slitna ut så vågade inte ens pröva dom.. så jag knipsade av helljuskabeln och drog på en dubbel flatstiftare och drog relät dit, och jordade reläna, samt drog två kablar direkt till batterit med en varsin säkring på.. samt en kabel till extraljuset. Det fungerade ! Gjort rätt eller bör jag göra om ? eller bara inte bry mig i det så länge det fungerar ?..
Nu till problem nummer två, jag har satt in led dioder lister ifram på spoilern som positionsljus (kom ihåg att det är en epa så inga regler angående ljus finns, förutom inte rött framåt o inte vitt bakåt) Iallafall.. I dessa extraljus jag precis installerat lite längre upp , såg jag att det finns positionsljus i dom med :D Så nu undrar jag om jag sätter i denna lampa http://www.diodhuset.se/produkter/produ ... -s1%2F4339 I alla de 3 extraljusen, kan jag dra alla tre till dessa Led dioderar som jag nämde lite längre upp? för jag vill ha samma på och avstängnins knapp:) Alltså göra i princip samma som med extraljusen fast utan relän? alltså koppla på plus på pluskabeln som går ifrån dioderarna, och minus på minus kabeln på dioderna? Eller blir de helt galet då? :)
tacksam för alla svar ! :)
P.s Riktig el tång har jag faktiskt ! :) Körde med 2.5 kvadrat kabel..? och de har inte brunnit av ännu ? bör hålla :)
Mvh Kallonen
Nu till problem nummer två, jag har satt in led dioder lister ifram på spoilern som positionsljus (kom ihåg att det är en epa så inga regler angående ljus finns, förutom inte rött framåt o inte vitt bakåt) Iallafall.. I dessa extraljus jag precis installerat lite längre upp , såg jag att det finns positionsljus i dom med :D Så nu undrar jag om jag sätter i denna lampa http://www.diodhuset.se/produkter/produ ... -s1%2F4339 I alla de 3 extraljusen, kan jag dra alla tre till dessa Led dioderar som jag nämde lite längre upp? för jag vill ha samma på och avstängnins knapp:) Alltså göra i princip samma som med extraljusen fast utan relän? alltså koppla på plus på pluskabeln som går ifrån dioderarna, och minus på minus kabeln på dioderna? Eller blir de helt galet då? :)
tacksam för alla svar ! :)
P.s Riktig el tång har jag faktiskt ! :) Körde med 2.5 kvadrat kabel..? och de har inte brunnit av ännu ? bör hålla :)
Mvh Kallonen
Ingenting är omöjligt, de omöjliga tar bara lite längre tid.
- By Xanthopteryx