Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

White skrev:Har du kollat över grejerna jag nämnde tidigare?
Har inte hunnit detta, Har lite mycket på gång just nu, Ska försöka ta tag i de i helgen :D Men lite hur man ska gå till väga.

# Bränslefilter. Hur?
# Bränslepump. Hur?
# BTR. Hur?
# Vacuumläckage. Har jag nog koll på hur man kikar nu:)
# Tänddelar. Hur?
# Att slangen mellan luftfilter och Turbo inte sugs ihop. De ska den väll knappast kunna göra? Eller ska man varva upp motorn måttligt o kolla om den drar ihop sig?
# Att luftfiltret inte är igensatt. Vet jag nog hur man ska gå till väga

Tackar för hjälpen än så länge:) Den är GULD värd ska du veta:)
Kom på en grej nu, när ja skulle sätta dit trycklockans stång så var den ju säkerligen 2 cm ifrån den "armen" som den ska fästas på, så ja fick ju dra redigt i den för o få på den. Kanske de är för spänt?
Jimmysd skrev:
White skrev:Har du kollat över grejerna jag nämnde tidigare?
Har inte hunnit detta, Har lite mycket på gång just nu, Ska försöka ta tag i de i helgen :D Men lite hur man ska gå till väga.

# Bränslefilter. Hur? (Mät bränsletryck)
# Bränslepump. Hur? (Mät bränsletryck)
# BTR. Hur? (Mät bränsletryck)
# Vacuumläckage. Har jag nog koll på hur man kikar nu:)
# Tänddelar. Hur? (Kolla gnista och så du inte har överslag från tändkabel till toppen, kolla så alla kablar ser hela och fräscha ut, kolla efter ärg vid fördelare osv...)
# Att slangen mellan luftfilter och Turbo inte sugs ihop. De ska den väll knappast kunna göra? Eller ska man varva upp motorn måttligt o kolla om den drar ihop sig? (Den kan med åren bli "svampig" och sugas ihop när turbon börjar suga mycket luft, prova med en annan eller försök styva upp den på något vis och testa)
# Att luftfiltret inte är igensatt. Vet jag nog hur man ska gå till väga

Tackar för hjälpen än så länge:) Den är GULD värd ska du veta:)

Tryckklockans stång får INTE vara så kort, du ska kunna sätta på den på wastegatens arm utan större problem! Några milimeter (3-5mm) går väl an att dra ut den, men INTE mer! Köp då en styvare klocka i stället! Risken med att förspänna klockan så mycket är att wastegaten inte kan öppna alls, vilket inte är alls bra!
Svårt att säga...
Rent generellt känns det INTE som det är problemet, OM den nu inte laddar så mycket att chipet inte räcker till vill säga! En tanke går ju då till din laddtrycksmätare som KANSKE visar fel i så fall?

Men det tar ju inte mer än en kvart att lossa klockan, skruva ut änden på stången och montera tillbaka, bara att testa.
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]