Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Förresten! Om du har varit och pillat och dragit ur kontakter vid det som du kallar LMM (som förmodligen inte är en LMM eftersom den är märkt Siemens och du förmodligen har en lufttempgivare där det annars sitter en LMM, dvs du har Regina-systemet) och kört motorn så kan felkoden för lufttempgivarsignal ha kommit då (så var det för mig). Nolla felkoderna, kör lite och kolla om de återkommer.
Det kan inte vara så att det blev kvar lite skit när du rengjorde tomgångsventilen? Jag tror att det hände för mig efter att jag rengjort min. Tomgången blev ojämn på så vis att den så att säga "fastnade" på vissa rpm, men efter lite körning och hårt gasande så släppte det och min tolkning blev att något skräpkorn hade blivit kvar och gjorde ventilen otät.
Har du rengjort gasspjället också? Kollat så att det klickar när du vrider på gasvajer-rullen? Återigen, jag är ingen expert, men om tomgångsventil eller gasspjäll inte håller tätt borde du kunna få både mager blandning och ojämn tomgång.
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]