Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om den bara går dåligt när den är kall så återkommer vi till vad jag skrev i ett tidigare inlägg att det kan vara systemets tempsensor som sitter i toppen under 3:ans insug. Om den behöver bytas är det viktigt att kontaktstycket på sensorn är svart.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av zamme
girl79 skrev:Ja ungefär så...fast bara då den är kall inte annars
min gör med det när den e kall o när det e kallt ute, fast jag har ju 16v som e lite trimmad det kanske gör non skillnad jämfört med original 16v o 8v :o
Senast redigerad av 1 zamme, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
zamme skrev:
girl79 skrev:Ja ungefär så...fast bara då den är kall inte annars
min gör med det när den e kall o när det e kallt ute, fast jag har ju 16v som e lite trimmad det kanske gör non skillnad jämfört med original 16v o 8v :o
Har du öppet sportfilter monterat direkt på LMM?

Mvh GK
av girl79
Nepp de har ja inte orginala har jag... Men har tänkt montera dit ett öppet så småningom
Användarvisningsbild
av gnestakalle
girl79 skrev:Nepp de har ja inte orginala har jag... Men har tänkt montera dit ett öppet så småningom
Kom då ihåg att montera det med en slangbit emellan filtret och LMM som är av en längd som motsvarar dubbla diametern på slangen, detta för att undvika virvelbildning som kan störa LMM:s funktion.

Du kanske också skall titta på din tempsensor.

Mvh GK
av girl79
Oki....

Idag gick bilen bra inget blödder va dock inte mer än -1,8grader ute då verkar den gå bra men när de dock börjar bli uppåt 3 minus de är då de händer
av girl79
Har kollat blecket nu i bakljuset å till å med byt ut de men bromsljuset på den sidan funkar inte ändå???
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du problem med bakljuset också? Lyser bägge positionsljusen fram? Lyser skyltbelysningen?

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]