Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Du säger att det inte finns ärg eller oxid på kontakterna,men jag tycker du ska skrapa rent ytorna ändå.Spruta lite olja sen innan du sätter tillbaka lampan.
av sicnarf
Om det ändå inte fungerar så ta bort lampan och mät på plus i blecket om du har ström där när nån trampar på broms pedalen.Om du har ström där så är det jord fel du ska leta efter.
av girl79
Ha nog hitta felet men inte säker

De går ström fram till bakljuset
De verkar som blecket inte går ända in då man ska sätta dit den..
Kan vara den men ja vet inte
av Janne745
Jag hade samma problem som du, och när jag bytte lampa så hoppade det igång. Men när man bromsade, så blev det ett litet "minidisco" med lite olika lampor där bak. (bilprovningen uppskattar inte disco)

Jag plockade bort båda lykyglasen och rengjorde alla bleck, kontaktytor och kabelskor med en liten fil. (böjde även till blecken i botten på socklarna, så att de säkert skulle ha kontakt med lampan)
Avslutade det hela med att spreja på lite 5-56 på alla kontaktytor och satte ihop allt igen.

Har inte haft ett problem med baklyktorna sedan dess. Dessutom tycker jag att de till och med lyser bättre än tidigare. :)
av girl79
Oki men de verkar var så att blecket inte går ända in,,För när man ska vrida in dom så hoppar bleket därifrån...Å sen då man väl får dit de så lyser endast baklampan å i bomsljus men blinkar till i bland

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]