Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mange240
Nisse G skrev:Rätt kan inte köra det programmet men jag bytte bränslereläet men tyvärr så gick den inte igång. men jag sa tidigare att mina stift var torra efter startförsök måste nog rätta mig här, för när jag prövade så var stiften blöta så bränsle når fram. det gör ju det inte enklare precis. Sammanfattningsvis:

1. Bilen började stanna vid tomgång har aldrig hänt förut = men gick att starta efter en liten stund starta igen
2. Vid senaste stoppet "turligt" nog på parkeringsdäcket så startar den inte.
3. Vad som är gjort är bytt bränslereläet med samma resultat.
4. Torkat rent stiften, kört startmotorn,, kollat stiften,, som är blöta.
5. Gnista från stiften finns.
6. Bilen har rullat ca, 39000 behagliga mil.
Bensin finns,,gnista finns,,// hoppet lever men vad kan det vara för fel.
testa att dra ur kabeln till lambda sonden den kan strula till saker om den är trasig.kostar inget att prova .
av Nisse G
Än finns det hopp hur som helst så tog jag ur stiften och knackade ner elektroderna något,,stiften kommer att bytas. vred om nyckeln och trampade gasen i botten,,inget hände släppte upp gasen 1/2 vägs och bilen hostade till och startade,,lät den gå en stund men märker att tomgången är väldigt låg ! skulle vilja ha upp den lite grann. Nu måste jag hålla igång den när jag står still annars så stoppar den och det är just det som är problemet så är läget just nu.
av pekka88
Dom här plötsliga stoppen, där bilen bara tvärdör. stendöd men efter några minuters försökande till start plötsligt hostar igång, känner jag mycket väl igen. Tändmodulen som är ett vanligt fel. Men att tomgången ska påverkas förbryllar mig till att felet ligger någon annan stans. men testa gärna byta, 199:- feltema, bara lämna tillbaka annars ;)
Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]

Hastihetsmätare.

Detta tycks vara ett ganska vanligt fel på v[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&[…]

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]