Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo745glt
ja,endast på max fart..inga andra lägen funkar.....är det den plattan som kablarna sitterfast på som sitter på torped väggen man måste byta
Användarvisningsbild
av emwtur
volvo745glt skrev:ja,endast på max fart..inga andra lägen funkar.....är det den plattan som kablarna sitterfast på som sitter på torped väggen man måste byta
då ÄR det fläktmotståndet , - MEN - det finns en orsak till att det gått sönder - fläkten går antagligen trögt !

/emwtur
av volvo745glt
men är det den plattan som kablarna sätts fast på nere på golvet som är motståndet eller....finns någon beskrivning nånstans på det...
av volvo745glt
tackar för svaren och för bilden...ska genast kolla den imorgon...hör av mig igen om det inte skulle funka...
av volvo745glt
det var moståndet till kupe fläkten som var trasig..men jag undrar om det finns någon som vet hur många ohm det är på..jag har ingen AC..det är en volvo 745 årsm 90
Användarvisningsbild
av emwtur
Ohm ?
motstånd är meningslöst ! : http://imgur.com/JNlvV (nörd humor)

är det inte termosäkringen som gått ?

1 : termosäkringen går sönder för att motståndet blir för varmt .
2 : motståndet blir för varmt för att fläktmotorn går för trögt.

Att byta till ett kraftigare motstånd riskerar bara att bränna upp fläktmotorn !
Åtgärda ovanstående i omvänd ordning så får du en frisk fläkt :)

/tur
av volvo745glt
har nu bytt motståndet i bilen men fläkten går bara på 4:rans läge...va kan man göra mera åt det

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]