Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Intressant att höra fler åsikter :D Priset hos volvo på 1050kr (hållare+lager) är även min mening rätt saftigt.
Kanske lutar ändå åt att skruva dit biltema-delarna som jag har kvar hemma.... :roll: 298kr kostade de totalt.

Kan behövas tålamod o tid att få i lagret i hållaren i sådana fall
Hej igen!

Jag har kört upp bilen på slipers och börjat lossa bultarna som behöver lossas, men kardanaxlen behöver roteras för att komma åt alla bultarna, hur lyckas man med det enklast?, ska jag lyfta upp bakvagn för bakhjulen ska löpa fritt o jag kan vrida på axeln för hand under bilen? :???:
Japp, gick utmärkt att snurra kardanaxeln med ett bakhjul upplyft :D

Men behöver mer hjälp nu....Har tagit ner axeln och delat på den (dragit ut splinesen) och det är dags att få bort gamla hållaren/lagret. Vilken yta ska knacka på för att få av hållaren/lagret? Enda sättet vad jag förstår är knacka på inre täckbrickan försiktigt med dorn eller rörstump i exakt rätt diameter? Eller ska täckbrickorna pillas bort först för knacka direkt på lagret?

Tacksam för snabb hjälp... :roll:
S80 2.5 FT

Vad specifikt menar du med att motorn rör si[…]

Har precis samma fel på min XC60 2025, uppt&[…]

Framförallt är systemet trycksatt (ju h[…]

Är det ingen som haft detta problemet och kan[…]