Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tic88b
Har nu vart ute och pillat på skiten igen.. Har blivit lite klokare.
Fick den briljanta iden att plocka bort blinkers/ljustute spaken då vänster blinkers lyser hela tiden och blinkar i takt med varningsblinkers knappen.
Och det slutade! De betedde sig som en normal bil. :shock:
Så på måndag blir det en sväng till skroten och plocka lite delar.

Så länge får ni ha en trevlig helg och tack alla ni som gett mig hjälp och tipps.
Nu har min första veckas semester gått. (Å ja som inte trodde ja skulle få någo att göra)
Användarvisningsbild
av Camel
Försvann alla symptom som du beskrivit då du kopplade ur blinkers/ljustutespaken? En del av det du beskrivit som t.ex. "Bromsljus funkar utom vänster som lyser hela tiden UTOM när jag bromsar". "Helljus lampan i mätarhuset lyser hela tiden" och spridarrelä som klickar när du blinkar har troligen inte enbart med detta att göra. Men man kan ju alltid hoppas. :D
Det är inte ovanligt med problem i blinkers/ljustutespaken så det är säkert rätt att byta ut den. En del av de symptom som du beskrivit kan mycket väl bero på att blinkers/ljustutespaken inte är frisk.
av tic88b
Camel skrev:Försvann alla symptom som du beskrivit då du kopplade ur blinkers/ljustutespaken? En del av det du beskrivit som t.ex. "Bromsljus funkar utom vänster som lyser hela tiden UTOM när jag bromsar". "Helljus lampan i mätarhuset lyser hela tiden" och spridarrelä som klickar när du blinkar har troligen inte enbart med detta att göra. Men man kan ju alltid hoppas. :D
Det är inte ovanligt med problem i blinkers/ljustutespaken så det är säkert rätt att byta ut den. En del av de symptom som du beskrivit kan mycket väl bero på att blinkers/ljustutespaken inte är frisk.
Hello Hello
Tro det eller ej men alla jäkla elfel som fanns på bilen berodde otroligt men sant på blinkers/ljustutan!
Så det enda jag väntar på nu är att få hem min oljekyl montera den sen ska det nästan bara vara att besiktiga bilen. (Måste sätta i en passagerarstol)

Men tack alla ändå. Nu vet ja vart ja ska kolla nästa gång det jävlas!

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]