Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av greenbay
Men vänta lite nu!
Koppla in ett mätinstrument till jord och till kontakten på solenoiden måste ju gå långt före att byta låda???
Har du så mycket fritid kan jag istället tipsa om att anmäla sig till snöskottning på äldreboendet, eller nått! Då blir det gjort nåt vettigt av din energi och tid.
/greenbay
av johncarlqvist
greenbay skrev:Men vänta lite nu!
Koppla in ett mätinstrument till jord och till kontakten på solenoiden måste ju gå långt före att byta låda???
Har du så mycket fritid kan jag istället tipsa om att anmäla sig till snöskottning på äldreboendet, eller nått! Då blir det gjort nåt vettigt av din energi och tid.
/greenbay
Jag har "tummen mitt i handen" när det gäller el.
vilken kablel är vilken?
av johncarlqvist
Nu har det uppstått en nytt väldigt stort frågetecken för min del som förmodligen någon här kan hjälpa mig med.
Provade att lägga i OD:n för ett par dagar sen och jag hade kört ca 4 mil innan jag provade o den fungerade utan att jag gjort något åt "felet".
Har fortsatt o prova sedan dess och det har fungerat MEN först efter att man kört ca 1.5-2 mil. nu har den börjat "hoppa ur" när jag kommer i lite brantare uppförsbackar men hoppas helt plötsligt i igen när backen är slut.
kan det vara så illa att de är för dåligt med olja i lådan?

Mvh John
av johncarlqvist
ska hyra in mig på OK nästa vecka o kolla oljenivån :)
Hemulen skrev:Enklast är nog om du kryper under bilen och kollar hur det ligger till med oljemängden i växellådan :-)-) .
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu får jag hålla med greenbay här... Om du nu byter låda och problemet kvarstår, vad gör du då? Till 90% skulle jag säga att du har dålig kontakt nånstans. Kablarna ner till lådan är rätt utsatta, så börja där. Och det är inte så många att välja på; den som går till magnetventilen på lådan.
av jonmad
Har du öppnat reläet och tittat på lödningarna? Jag hade också problem med att överväxeln levde sitt eget liv.
Jag öppnade reläet och upptäckte att lödningarna inte var så fräscha ( trots allt 23 år gammal bil),
Plockade fram lödkolven och lödde om alla punkter på reläet, därefter har inte överväxeln strulat för min del.
Kan vara värt att titta på. :)

Jag tvättar extremt! sällan. Aldrig i ma[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]