Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Har du en rund tändspole i bilen? Isåfall har du LH2.4 och luftmassemätare.
av norton
ja det har jag.har nu mätat volt och ohm på luftmassemätaren och det ser nästan ok ut förutom 3 tiondelar mindre mellan 2 o 3 1.32 v och 2.8 ohm mmmmmmmmmmm va nu
Användarvisningsbild
av Jocke S.
norton skrev:ja det har jag.har nu mätat volt och ohm på luftmassemätaren och det ser nästan ok ut förutom 3 tiondelar mindre mellan 2 o 3 1.32 v och 2.8 ohm mmmmmmmmmmm va nu
Och din luftmassemätare heter? (siffror)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Vilken spänning har ni mellan stift 3 och stomme (jord) när tändningen är på? Har ni rengjort massemätarens kontakt (så den inte har resistansproblem av oxid etc.)?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
norton skrev:hej lite mörkt där ute nu men går ut i morgon o mäter .. kanske lite elsprej på kontakterna??
Gör så! Mät sedan spänningen igen (med massemätaren inkopplad), både mellan stift 3 och stomme, samt mellan stift 3 och stift 2.
av norton
Hej en solig morgon gick ut och mätte mellan 2 o 3 igen med tändning på o nu visade den 1.3 v startade bilen då steg den till 2.25v .Mellan 3 o jord 1.36v.
av norton
Tog en kort runda i morse och då gick den som den skulle ........finns inget mer irriterande än med fel som kommer o går.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Jag skulle testa med en annan LMM. Tänk på att det ska vara en av samma modell.
Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]