Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Infide
Soppafiltret kanske? Kan det vara att bränsletrycksregulatorn pajjat så det inte blir nått tryck? Eller vad vet jag.
Användarvisningsbild
av Rirojej
har tank pump varit sönder så har huvudpumpen fått jobba betydligt mer än normal och den är väl på väg att lägg av .. har den låtit konstigt innan ? min gör iallfall och det funkar bra .. tvivlar dock på tankarmatur å allt i tank funkar.. men går bra... jo jordfel och spridare som inte öppnar kan va ett fel.. har du provat att hälla i en flaska stp injector cleaner?
av 855
Soppafiltret byttes före tankpumpen fixades, har testat spridarna att de funkar men frågan är ju om trycket/flödet är tillräckligt..
Har fått tag på en soppapump som jag ska prova att byta till.
Truckregulatorn, vars sitter den och kan man testa funktion på nåt sätt?
Finns det nåt enkelt sett att kolla upp tryck/flöde på?
Tacksam för tipsen..
av Infide
Lossa bränsleledningen från fuelrailen och låt startmotorn gå, då borde det komma industriella mängder bensin. Sen sätter du tillbaka den och lossar returledningen och gör samma ska. På så sätt ser du vart felet kan ligga.
av Thompaw
!
Senast redigerad av 1 Thompaw, redigerad totalt 0 gånger.
av snurbo76
när min 230f var så slö och bara brölade så hade kamremmen kuggat ett hack den gick helt ok på tomgång så kolla det
Friskluftslang

Antar du menar röret som går från[…]

Det sitter ett relä vid expansionskärlet[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 liter […]

En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]