Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

försökte oxå byta stötdämpar insats på min 940 häromdagen, men de var samma problem för mig att muttern på fjäderbenet var fastrostad, prövade å knacka lös den, gick tyvärr inte, pröva även med en "monster" rörtång, men då börja hela muttern spricka, försökte även värma med gassvetsen, men då till min fråga, hur mycke kan man värma utan att de händer något? för de sitter väl oljedämpare i? tänkte ifall de fanns nån explosionsrisk? för ja fick inte lös den även om ja värmde skapligt, fast inte så stålet blev rött.. tacksam för svar, för ja har ingen lust å åka å köpa 2st fjäderben...
explosionsrisk?
- så länge du kan trycka ihop dämparen är det lugnt !
jag har låtit mina prylar ligga så länge - men jag hade tänkt ta mig svetsen och svetsa fast några m8 muttrar "uppepå" muttern. så att man har något att dra i + att man värmer upp alltihop ganska bra då !
/emwtur
okej, så de finns ingen fara för dig själv alltså å värma på muttern tills den blir glödhet,efter som dämparen inuti fjäderbenet blir ju lika varm den, och om dämparen innehåller gas eller olja och det börjar koka pga värmen?
Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]

Elpriset

Artikeln i länken säger inget om hur h[…]

Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]