Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av overdrive
Hej igen.
Har inte lyckats lösa mitt problem än. Fundera lite på de med Hall givaren. Vad har den för funktion, är det lätt att byta själv?
Jag körde med bilen i går ca 20mil ena vägen till polaren knyckte den ett par gånger men inte så farligt. på vägen hem körde jag 5mil och så dog bilen där stod jag och försökte starta 2-3 minuter sen då den starta körde jag lugnt hem dom sista 5 milen utan problem.
av overdrive
Jag läste just att det kan vara lamdasond eller vad de heter som kan vara dålig att någon bytt dena och fått bilen att gå. Var sitter denna på 87ans 740 med b230f?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Lambdan tror jag inte i första hand. Hallgivaren mer trolig. Enklast att köpa en fördelare på skroten. Givaren sitter fastnitad i den och lite bökigt att byta bara den.
Nästa troliga är reläet till spridarna. Ta loss det och löd om. Vanligt med kallödningar i den.

Hur gick det med din service då ? De hittade inga fel förstås.
Användarvisningsbild
av MoteX740
Vad jag vet kan inte en trasig lambda få bilen att dö, bara gå lite dåligt
av sicnarf
Att du vågade köra 20 mil med en sån bil! Du skulle ju på service,sa du.Det är garanterat fel på hallgivaren så ta och byt hela fördelaren (där hallgivaren finns fastnitad)så är ditt problem borta antagligen.
av overdrive
Hallo.
Jo jag va på service en provat person med verkstad men vi löste inga problem.
Okej ska byta fördelaren under veckan som kommer.
Relä till spridarna var hittar jag de nånstans?
av overdrive
Om jag står framför bilen och kollar ner i motorrummet har jag expansionskärlet och batteriet på vänster sida och luftburken på höger. Har ett relä liknade grej som sitter fast på expansionskärlet som en kontakt sitter fast i. svart relä inte fyrkantigt utan lite avlångt.
Användarvisningsbild
av sidhabo
overdrive skrev:Om jag står framför bilen och kollar ner i motorrummet har jag expansionskärlet och batteriet på vänster sida och luftburken på höger. Har ett relä liknade grej som sitter fast på expansionskärlet som en kontakt sitter fast i. svart relä inte fyrkantigt utan lite avlångt.
M, den är det
av overdrive
Hej igen.
Har kollat runt lite i motorrummet och det har smält isoleringen på en del kablar där.
slipper jag att granska kablarna som går till hallgivaren utan att skruva lös nått? tänkte om de va fallet att + - kanske slår i varandra?
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]