Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
PelleH skrev:Hmm men de där kan man ju kanske testa själv. Fast ska man typ pilla bort den äldre lödningen innan? De där känns nästan som en dum fråga haha
nejdå - man skall smälta om den bara - sedan bör man tillsätta lite,lite nytt lödtenn - så man får på lite nytt flussmedel med det nya tennet - har man flussmedel löst - så behövs det antagligen inget nytt tenn.

/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
Syrrans sambo har nog en lödkolv. Haha detta kommer inte sluta bra :P kan ju inte förlora nått på något som inte fungerar :D
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:Hmm men de där kan man ju kanske testa själv. Fast ska man typ pilla bort den äldre lödningen innan? De där känns nästan som en dum fråga haha
Inte så dum fråga. En lödpuranist har en tennsug och suger bort all gammal tenn innan hon löder på nytt.
Användarvisningsbild
av emwtur
sidhabo skrev:
Inte så dum fråga. En lödpuranist har en tennsug och suger bort all gammal tenn innan hon löder på nytt.
Hysteriska Puritanister använder lödfläta
- lödsugar kan ge både statiska urladdningar och mekaniska stötar
men sansade människor löder bara om ....

/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
Känns som att jag bara kommer att testa löda om :) Länge sedan man gjorde det bara.
Användarvisningsbild
av PelleH
Okey har nu kollat upp min mätare. Och det är inte samma som på länken jag fick. Gissar på att det inte är någon ide att löda om denna. Det är en vdo mätare iaf. Några förslag. Btw vad är det jag ska göra med kontaktstycket vid påfyllningsröret?
Användarvisningsbild
av sidhabo
emwtur skrev: Hysteriska Puritanister använder lödfläta
- lödsugar kan ge både statiska urladdningar och mekaniska stötar
men sansade människor löder bara om ....
/emwtur
He he. Ja, personligen så går jag nog mest på den sansade lösningen ... Men jag har en tennsug nånstans .... och lödfläta :D
Användarvisningsbild
av PelleH
Kan det fortfarande vara mätaren? Och vad ska man kunna göra med kontaktstycket?
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:Okey har nu kollat upp min mätare. Och det är inte samma som på länken jag fick. Gissar på att det inte är någon ide att löda om denna. Det är en vdo mätare iaf. Några förslag. Btw vad är det jag ska göra med kontaktstycket vid påfyllningsröret?
Där kan du koppla in ett motstånd för att kolla vad du får för utslag på mätaren. Så vet du ifall det är fel på givaren eller mätaren. Finns detaljerna nån stans i forum ...
av OLIN
Jag följde alltid min trippmätare tills bilfan gick 24k mil för en månad sen då pajja både tripmätaren och den som visar hur långt bilen gått.. jävla skitgrejjer!

kan man byta till volvo s60's snygga instrumentpanel lätt???

PelleH har du fått nån ordning än?
Elpriset

900 kWh landade på 2800 kr inkl fasta avgif[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]