Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Berga
Ja 14 volt är det iaf.

Tack emwtur det uppmärksammade inte jag. Kände inte riktigt igen utseendet så blev lite tveksam. :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
"Relä" är nåt som har hängt kvar fast det har varit elektroniskt sen slutet på 70-talet eller så...
av mats.kalen
nu har jag bytt regulator, men det klickar bara sen helt dött när jag vrider om nyckeln. kan det bero på att batteriet är svagt?
av mats.kalen
behöver jag göra något med ytorna på kolen, eller är det bara att trycka in regulatorn och skruva fast?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är bara att skruva dit, men ta en titt på släpringarna. Är det djupa spår i dem kommer kolen att ta slut snabbare. Var lite försiktig när du lirkar dit den så du inte bryter av kolen.

Du behöver nog ladda ditt batteri.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Innanför regulatorn, det är dom kolen glider mot.
av sicnarf
Mats du får ta starthjälp från en annan bil så går din kärra säkert igång.Du har väl startkablar?Garaterat att ditt batteri är urladdat.Kör ett par mil sen för att ladda batteriet.
av mats.kalen
nu är den igång igen! batteriet var dött. nu gäller det att sälja den snabbt som attan, innan nästa sak går sönder :-)
av sicnarf
Sakta i backarna nu Mats.Jag har kollat att du haft problem med kylaren,byt värmepaketet,byt startmotor och nu byt laddningsregulatorn på den.Kom igen nu, statisktiskt sett blir det inte nåt fel igen på länge.Ha is i magen och behåll bilen då du lagt ned så mycket på den.

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]