Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
jmk skrev: Har alla 740 förpump?
Mvh//Johan
Tror det är fr o m årsmodell -92 som det bara sitter en pump i tanken. Före det så finns det huvudpump under bilen också.
av dalldall
from 91 kom regina( en pump o ingen lmm) har inte sett nån 90a med regina iallafall! är glad att ha en 92, slipper en del bekymmer!
av jmk
Ok jag har ju en pump under förarsätet det måste betyda att jag inte har regina därmed så finns 2 pumpar och lmm som kan krångla.
Får helt enkelt bogsera bilen till mekar stället imon för felsöka en grej i taget tills jag hittar felet.
Ska börja med och kolla soppan till spridarna.
Är fortfarande tacksam för alla tips om var jag ska fortsätta felsökningen.

Mvh//Johan
av jmk
Det kommer ej bensin till spridarna. Har sedan testat att fylla i så jag har ca 25 liter bensin och 1 liter t-röd ifall det blivit en ispropp.
Har ström fram till säkringar 1 och 11 men vi kan inte höra att pumpen i tanken startar när vi vrider på starten. Ska det höras väldigt tydligt när man lyssnar med hjälp av röret till reservdunken?
Lite tips hade varit snällt för nu är det inte långt kvar tills jag lämnar in den på dyr verkstad.

Mvh // Johan
Användarvisningsbild
av sidhabo
Kolla

1 12 V fram till förpumpen bak ?
2 12 V fram till huvudpumpen under bilen ?
För både 1 och 2 , mät när nån drar runt startmotorn.

Om man sticker ner en slangstump i tankröret bör man höra förpumpen hyfsat tydligt. Samma här, när startmotorn går runt.
av jmk
Ja ska bogsera den till morsan där det finns domkraft och pallbockar så jag kan mäta strömmen fram till pumparna.
Volvo tar fan 995kr för bara felsök och alla mindre verkstäder har från 3-4 veckor bokade innan man får tid. Sen tar dom 600kr tim för felsök och samma för jobb. Kan bara inte vänta så länge.
Kommer skriva imorgon hur det gick och antagligen för att kanske få nya tips på denna bra sida med bra folk.

Obs. Ingen som har 2 framlycktor med insatts och blinkers till en 740-89 till salu då morsan har en sådan fullt fungerande nybesiktigad men lätt smälld fram precis ovanför kofångaren, kanske behöver huv med om man inte kan hoppa ner den i läge så den låser sig. Annars finns spännband sålänge. Bor i Uddevalla.

Mvh // Johan
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har du inget bränsle till spridarna borde det inte vara nåt efter heller :wink:

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]