Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av geger88
D-Berggren skrev:Hej! Om det är okej att låna denna tråden lite :roll: skulle vara mycket tacksam för något tips :) Jag har ett knepigt problem med min tankmätare av modell VDO. Mätaren fungerar, men jag är osäker på när den visar rätt. För om jag t.ex. tutar eller vrider på ljusomkopplaren reagerar mätaren , kan säkert vara andra saker som mätaren reagerar på. Men den kan slå i botten eller till fullt läge eller bara flytta sig lite sen.. osv. :x Någon som haft samma typ av fel? Hur ska jag göra för att åtgärda detta? Mycket tacksam för alla tips och råd jag kan få :) :D
Jo visst kan du låna dig den. har ju ändå fixa de jag skulle med denna!
Mvh//geger88
Jag passar med på o låna tråden lite:).

Har en 740 -89 som bränsleröret som går in i tanken ihop med tankarmaturen har rostat sönder. Har ni några tips om hur man byter tankarmaturen, hörde att det kanske skulle finnas en lucka under baksätet så att man kan komma åt eller måste man sänka tanken?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av sidhabo
Volvo142sport skrev:Jag passar med på o låna tråden lite:).

Har en 740 -89 som bränsleröret som går in i tanken ihop med tankarmaturen har rostat sönder. Har ni några tips om hur man byter tankarmaturen, hörde att det kanske skulle finnas en lucka under baksätet så att man kan komma åt eller måste man sänka tanken?

Tacksam för svar!
Finns en detaljerad manual hur man gör det i Informationstråden, längst upp i forumet. Du behöver inte sänka tanken.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Volvo142sport skrev:Tack ska du ha ialf... det va jag som la till tråden för snabbare svar...
:lol: såg just det. Det var ju en mycket bra ide .... istället för att kapa andra trådar :wink:

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]