Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
MoteX740 skrev:det måste gå väldigt långsamt med bara 3 växlat? vet ju hur det känns som man rusar motorn när man sitter och väntar på att fyran ska hoppa i när man glömmt trycka på knappen ^^ eller är det annan utväxling då ?
Ja, det är annan utväxling när det är trestegat. Det är längre mellan stegen. Tänk på att det finns jänkare som har tvåstegs-automat. :wink:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Maxwell skrev:
sidhabo skrev:Tack för info guys. Har varken ZF eller AW låda då. Min spak ser likadan ut men ingen knapp. Och inget hål efter nån bortsprungen knapp. Om jag fattat rätt så ska den bara lysa ifall man har knapp och kopplar ur överväxeln med knappen. Så min verkar vara utan överväxel då.
Om du saknar den lilla knappen kan du antingen ha en ZF eller en AW-låda utan överväxel, antagligen en AW-71. Om du har växellägena PRND123 har du en ZF och har du PRND12 har du en AW. Så med största sannolikhet har du en AW-71 (och hade den haft överväxel hade den hetat AW-71L (L=Lock Up)).

//Maxwell
Jag har PRND123 så det är väl ZF utan överväxel då.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]