Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av front_one
byt reläet till bränsle igen men kolla så att pumpen i tanken funkar innan annars fixa för på vissa av demma bilarna så får pumpen under bilen jobba som ett svin och käkar därmed relän (om tankpumpen är trasig) byt bränsle filter när du ändå är igång så vet du att det är fräscht
Användarvisningsbild
av Jocke S.
erikeriksson skrev:Hej, får jag hänga på med en fråga?

Är det verkligen en pump i tanken på bilar med F motorn ??????
Ja!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
volvo740 GL skrev:hur kollar man om pumpen i tanken fungerar?
1. Öppna tankens påfyllningslock.
2. Starta motorn och låt gå på tomgång.
3. Lägg ditt öra mot tankens påfyllningshål och lyssna. Det hörs ett surr från pumpen...om den funkar! :-)-)
Användarvisningsbild
av Bullmoose
Alla 740 är inte lika, men på min 745GL 88b som betedde sig liknande var det kontaktstycket på tankarmaturen som rostat bort(!). Man ser kontakten underifrån men det kan vara svårt att nå. Sitter en lucka under/bakom baksätet.
av volvo740 GL
Jocke S. skrev:
volvo740 GL skrev:hur kollar man om pumpen i tanken fungerar?
1. Öppna tankens påfyllningslock.
2. Starta motorn och låt gå på tomgång.
3. Lägg ditt öra mot tankens påfyllningshål och lyssna. Det hörs ett surr från pumpen...om den funkar! :-)-)

pumpen i tanken går bra!!! kan de va tomgångsmotorn? var sitter den?
av Stiggen
hej ! har en 740 gle -88 , den tvärstannade, bytte bränslepumpen som sitter under golvet, på vänster sida under förarstolen,den hade gett upp, sitter två bränsle pumpar på min , en i tanken och en under golvet, vet inte men tror dt är samma på gl, du hör när du rör på tändnings nyckeln om pumpen låter, enkel att byta
stiggen
av volvo740 GL
okii. har kollat det, pumpen går.. Pratade med volvo häromdan, jag förklarade mitt problem och han sa att pumpen kan fungera ibland och ibland inte... stämmer det?

Han trodde med det kunde vara lmm. men jag sa att när bilen väl är igång så går den klockrent, det gör den verkligen! inga misständningar eller nåt!!! den ger respons när man gasar och allt de där! men så helt plötsligt så bara dör den :cry: ...

Så jävla jobbigt :evil:

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]