Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
har du fått fram några felkoder

mvh/roger :D
av Hemulen
Har för mig att bensinpumpen på Reginasystemet är känslig av sig,speciellt om man bara kör med småslickar i tanken.(Du har bara en pump och den sitter i tanken)kan ju sjunga på sista versen. Men som sagt en sak i taget,kolla felkoder som nämnts ovan.
av tomcec
Fick ett tips om att byta tempgivaren under insuget?? Finns det någon poäng med det?? Inga felkoder längre!! Har full tank, minus 10 liter ungefär..

Mvh Cilla
av Hemulen
Ta en slang och sätt på returen,andra ändan i en flaska eller dunk,starta motorn,räkna tiden,kolla mängden soppa som pumpats ut, titta vad Jocke.s skrivit och räkna ut om din pump levererar tillräcklig mängd bränsle så får du det utrett.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Hemulen skrev:Ta en slang och sätt på returen,andra ändan i en flaska eller dunk,starta motorn,räkna tiden,kolla mängden soppa som pumpats ut, titta vad Jocke.s skrivit och räkna ut om din pump levererar tillräcklig mängd bränsle så får du det utrett.
Startar man motorn, får man inte samma nivå på bränslet då motorn vill ha sitt...
Det är endast pumparna som ska snurra (inte bilens motor)... :wink:
av Hemulen
Jag testar med motorn igång och man får skynda sig in och stänga av motorn, om man använder en flaska modell mindre. Det tar jag som ett tecken på att systemet funkar. :-O)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Hemulen skrev:Jag testar med motorn igång och man får skynda sig in och stänga av motorn, om man använder en flaska modell mindre. Det tar jag som ett tecken på att systemet funkar. :-O)
Problemet är att (i ditt fall så) varierar volymen av bränsle i flaskan beroende på motorns temperatur...
Är motorn kall (-16 grader eller kallare) så får du mindre i flaskan p.g.a. att spridarna öppnar 2 ggr./motorvarv + att styrenheten chokar maximalt.
Är motorn varmkörd, så får du mer i flaskan p.g.a. att spridarna bara öppna 1 gång/motorvarv...
av Hemulen
....Beror ju som sagt på hur nogrann man vill vara,men har man en rejäl motorstörning så borde det funka utmärkt med en lite grövre uppskattning av bränsleflödet. :wink:
av tomcec
Hur byter jag bränsle filter på muppbilen och hur ska bränslepumpen sitta i tanken?? :oops:

Jag inga felkoder men bilhelvetet startar lätt och "dör" inom 30 sek..

Mvh Cilla

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]