Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rampitsch
Turbo+ skrev:Men att byta den här lampan då?

Bara att ta bort plastkåpan underifrån och titta upp och byta?

/Turbo+
Japp, antingen det, eler ännu enklare; Montera bort den plastbit som lampan sitter i. Monteras utifrån, med hjälp av en skruvmejsel. Sitter ett clips (metall) till höger om ljusvredet som håller den på plats. När du fått bort den ifrån instrumentpanelen ser du var lampan sitter.

Lycka till.

MVH Rampitsch
Användarvisningsbild
av rampitsch
Ja, bevisligen... :???:

Någon som har mer kunskap än jag i detta ämne kanske...
Användarvisningsbild
av Ticken
rampitsch skrev:
Turbo+ skrev:Men att byta den här lampan då?

Bara att ta bort plastkåpan underifrån och titta upp och byta?

/Turbo+
Japp, antingen det, eler ännu enklare; Montera bort den plastbit som lampan sitter i. Monteras utifrån, med hjälp av en skruvmejsel. Sitter ett clips (metall) till höger om ljusvredet som håller den på plats. När du fått bort den ifrån instrumentpanelen ser du var lampan sitter.

Lycka till.

MVH Rampitsch
Om jag förstår dig rätt så ska man alltså pilla bort själva vredet? eller plasten runt omkring som sträcker sig ända till ratten?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av rampitsch
Vredet sitter fast i den plastbiten, så det behöver du inte ta bort. Utan du ska ta bort hela plastbiten som sträcker sig ända fram till ratten. Sitter med plast-snäppen på baksidan, så ta en mejsel och bänd försiktigt, börja vid ratten och gå ut mot vänster, så släpper det.

Lycka till.
Användarvisningsbild
av Ticken
Hej och hå!

Har tagit mig i kragen och åkt ner till volvo och köpt en liten töntlampa med någon form av plastsockel på (för 50 kr!!!!) och pillat in under brädan där det skulle sitta en.
Visst, jättefint, nu lyser det över vredet och en liten grön fyrkant har uppenbarat sig runt symbolen för parkljus.
Men asså.. Finns det ingen belysning på det runt vredet? Det sitter ju ett vitt streck där för att visa vilket läge
vredet är i, märkligt att det inte finns ljus där också.. Eller har jag fel?

/Turbo+
Backljus

Backljus på nya bilar verkar mest ha funktio[…]

Volvo car UX

Uppgraderade igår och stör mig på[…]

Hej Precis skaffat en 2008 års v70. I den ha[…]

OK, Tändningslåsets terminal 15 (t&au[…]