Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av anp
Turbo+ skrev:
anp skrev:Våtdammsugare + ev, mer vatten för att späda ut glykolen i mattorna?

Om du får imma på glasrutorna sedan, kan jag varmt rekomendera Skyshine fönsterputs.
Det är det enda som rår på glykolen som satt sig på insidan av rutorna.

http://www.nch.se/se/pdf/clpblad/SAKERHET/SKYSHINE.pdf
Kan man åka till en bilrekondare och få mattorna våtdammsugna? vad skulle det kosta?
Skyshine verkar skitbra, men har inte sett det någonstans, vart kan man köpa det?

Tack för svaret!

/Trubbel+
Vet inte riktigt vilka som har Skyshine i sitt sortiment. Kanske finns någon kontakt i länken jag lade in?

Då jag hade läckage på kylsystemet och fick in glykoldimma i kupén var Skyshine det enda medel som tog bort glykolen från glasrurorna. Och då provade jag MÅNGA produkter.
Men har du inget problem med glykol på rutorna så är det ju inget du behöver fundera på.

En våtdammsugare borde väl finnas att låna inom bekantskapskretsen?
Har inte ex,vis OKQ8 våtdammsugare till uthyrning i GDS hallarna också?
Annars är det säkert inge problem att få bilen fixad via någon rekond,firma.
Användarvisningsbild
av Ticken
Tack för alla bra svar.. Kommer lämna in bilen till en rekondfirma så får dom fixa det :o)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Tomas88 skrev:Okej. Återkom gärna med vad det kostade. Vore intressant att veta.

Återkommer med ur det hela utveckar sig med pris och sånt :)

Ha det bra och tack för alla bra svar!

/Turbo+
Användarvisningsbild
av enpc
Tjena

Mitt tips är att du plockar ut mattor samt isolering på förarsidan. Sedan torkar du rent med trasa och vatten. Jag tvättade mina mattor och isolering med vanligt tvättmedel och en grovskurborste. Sedan spolade jag rent med vattenslang så all glykol var borta. Sedan fick bara mattorna torka innan jag monterade tillbaka allt. Gick fint (allt blev väldigt rent och fint dessutom)
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android