Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Adamzon
Fick ordning på mitt problem. jag tog 5/56an och gick loss på var enda kabelsko och givare jag kunde hitta i hela motorrummet.

problemet borta :D
Användarvisningsbild
av Ticken
Adamzon skrev:Fick ordning på mitt problem. jag tog 5/56an och gick loss på var enda kabelsko och givare jag kunde hitta i hela motorrummet.

problemet borta :D

Hehe ja så kan man ju också göra :o)

/Turbo+
av Mijni
Jocke S. skrev:Spraya eller fetta aldrig lambdasondens eller kombiinstrumentets kontakter... :wink:

Sitter inte den på Downpipen på en B230FT, nästan vid växellådan ?

Det är ju relativt men JAG räknar inte det som motorrummet :)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Turbo+ skrev:vad är ett kombiinstrument?
Det man tittar på för att veta bilens hastighet, motorns varvtal etc. :-)-)
Användarvisningsbild
av Ticken
En idé jag fått är att man skulle kunna ta bort alla kontakter på tändspolen (där ifrån på nått stift som varvräknaren får sin signal?) och ta bort alla kabelskor från sladdarna och sätta din nya?
Tror att det är väl inte mkt mer än 4st på spolen?

Är jag ute och cyklar?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Turbo+ skrev:En idé jag fått är att man skulle kunna ta bort alla kontakter på tändspolen (där ifrån på nått stift som varvräknaren får sin signal?) och ta bort alla kabelskor från sladdarna och sätta din nya?
Tror att det är väl inte mkt mer än 4st på spolen?

Är jag ute och cyklar?
Japp... Kliv nu av cyckeln och tänk efter...
Citat: Varvräknaren hämtar signal från tändförstärkaren (på samma kabel som tändspolens stift 1).
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android