Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av enpc
Hej

Det var topplockspackningen som stuckit :-(O) . Så nu har man hela helgen räddad. Nu blir det en packning med skärkant iaf. :D
Tur att man har en sån här Volvo för då är detta inte så farligt. Tänk en BMW eller Mazda med trasig Topp Brrrrrr....
Tack för era svar iaf.

Mvh Patric
Användarvisningsbild
av enpc
jo det ska göras ,toppen ska gå med frakt ner till Turbocenter som ska totalrenovera toppen. Flödet ska ökas och 38 mm avgasventiler skall monteras samt ta upp några extra vattenkanaler. Blir även ett inköp av en VX3 kam. Lika bra när man ändå river isär. :mrgreen:
av per740
Hej,

Jag har också att problem med att kylarvätskan sjunker, men inte så fort. Hur kollar man enklast om topplockspackningen är hel?
(740 B230F)
Användarvisningsbild
av Pliind
kolla slangarna som går från motorn till torpedväggen! jag hade läckage där på min 240! tog ett jävla bra tag att komma på det då det är inte det första man ser/tittar på när man kollar under huven!
Användarvisningsbild
av enpc
Hej

Jo det har gått bra. Lämmnade in Toppen på motorslip där dom totalrenoverade toppen samt ökade flödet lite. fixade större avgasventiler. Sen passade jag på
att sätta in en VX3 kam som lyftar lite bättre än den vanliga piss kammen som sitter i FT. Jag valde dock att sätta en ny original topp packning istället för med skärkant.
Tänkte hellre skjuta packningen en ggn till än att kröka stakarna. Allt som allt 2 dagars jobb.
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]