Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av J0hanna
Hej igen! Du kommer inte ihåg hur takpanelerna satt fast bak vid rutorna vid skuffen??
av Addekarlsson
Har för mig man får lossa panelerna på stolparna, så tror jag det ska sitta skruvar där bakom.
Men jag kan ha väldigt fel nu....

Mvh/ Adde
av J0hanna
Addekarlsson skrev:Har för mig man får lossa panelerna på stolparna, så tror jag det ska sitta skruvar där bakom.
Men jag kan ha väldigt fel nu....

Mvh/ Adde
Har lossat på dem, och det sitter ingen skruv där tror jag..
Kan de vara limmade vid fönsterkanten? De sitter med nå slags clips längs efter, mitt på.. Var bara att rycka lös.. men de sitter fast nere på ngt sätt också. Det är där problemet är.

Tog en ny tråd eftersom ingen verkar kunna ngt om att ta ner taket, hoppades på att ngn skulle veta hur sidopanelerna satt uppe..

mvh
Johanna
av Addekarlsson
Limmade tror jag inte dom är, om ingen "händige Knut/Lisa" har limmat dom i efterhand.
Få se nu, clips... Sitter fortfarande... Kan det vara så lurigt så dom sitter inskjutna? Så du får dra dom antingen framåt eller bakåt för att få lös dom?

Ja, nu spånar jag hejvilt, för nu är jag bortom all kunskap, när det gäller innertak på 960.. :lol:

Men smit in på närmaste volvobutik och fråga? Dom borde kunna ta fram info i Vida.

Mvh/ Adde
av J0hanna
Addekarlsson skrev:Limmade tror jag inte dom är, om ingen "händige Knut/Lisa" har limmat dom i efterhand.
Få se nu, clips... Sitter fortfarande... Kan det vara så lurigt så dom sitter inskjutna? Så du får dra dom antingen framåt eller bakåt för att få lös dom?

Ja, nu spånar jag hejvilt, för nu är jag bortom all kunskap, när det gäller innertak på 960.. :lol:

Men smit in på närmaste volvobutik och fråga? Dom borde kunna ta fram info i Vida.

Mvh/ Adde
Det såg ut som taket varit nertaget förut, så Knut/Lisa-teorin tror jag nästan på ;) Men jag var in på volvo, innan jag frågade här i forumet första gången.. Men de fick inte fram någon demonteringanvisning, killen som letade tyckte att det var konstigt att det inte fanns, men han hittade ingen..
Clipsen är ju löstagna, det längst nere vet jag inte vad det är. Ska kolla på volvo här uppe också, kanske de har bättre koll än de i Hudiksvall =)
Användarvisningsbild
av Peder L
Vet inte hur mycket det skiljer på en 745-86 och en 965 , 95:a var det väl ? Men på min 745 så sitter de bakre panelerna, på D-stolpen, med en slags kloformad clips ihop med en rundad plastbit, de ska bara vara att dra ut hela panelbiten, efter att ha lossat listen i bakluckeöppningen.

Jag tog inte bort panelen i taket mellan D-stolparna, för när jag tog ner taket så sköt jag det först försiktigt bakåt så det hakade ur vid listen ovanför vindrutan, för att sedan föra taket framåt igen så att det hakade ur baktill. Kan rekomendera att man är två vid detta moment.
Lycka till !

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]