- mån 30 maj 2005, 09:38
#9477
Angående sänkning och bilprovningen, så "gäller" följande:
Du får sänka bilen till den nivå att inte fjädrarna är lösa när du hissar bilen, och fjädringen är helt utdragen. Lösa fjädrar säger ju sig självt att man inte får ha.
När bilen står på mark, så får du inte ha för kort fjädringsväg heller. En kompis till mig, anders__j här på forumet, fick ombesiktning på sin bil just pga för kort fjädringsväg.
Då har han trots allt riktig sänkningssats (kapad 1 varv fram) samt ställbara Koni dämpare....
Men det klassade bilprovningen som för kort fjädringsväg.
Mvh/ Adde
Du får sänka bilen till den nivå att inte fjädrarna är lösa när du hissar bilen, och fjädringen är helt utdragen. Lösa fjädrar säger ju sig självt att man inte får ha.

När bilen står på mark, så får du inte ha för kort fjädringsväg heller. En kompis till mig, anders__j här på forumet, fick ombesiktning på sin bil just pga för kort fjädringsväg.
Då har han trots allt riktig sänkningssats (kapad 1 varv fram) samt ställbara Koni dämpare....
Men det klassade bilprovningen som för kort fjädringsväg.
Mvh/ Adde
Länkar till addes hemsida som inte fungerar? Byt ut http://www.adde.dk/ i länken mot http://www.jagrullar.se/forum/images/faq/ så bör ni komma åt det ni söker. Pm'a även mig eller annan moderator så vi kan gå in och laga länken /Brainy