Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stattin
Det brukar väl sitta en klisterlapp inne i motor rummet när den är bytt senast.. d.v.s. om den person som bytte senaste satt dit lappen.

Kostnad på volvo vet jag inte tyvär, för att svara på din fråga.
av S.t.r.a.n.D
Stattin skrev:Det brukar väl sitta en klisterlapp inne i motor rummet när den är bytt senast.. d.v.s. om den person som bytte senaste satt dit lappen.
Okej, det ska jag kolla efter imorgon då. Du vet inte på ett ungefär var den brukar sitta så jag slipper leta, för i så fall är den väl på det stället man kollar sist :cry: Men den kasnke inte har någon bestämd plats och sitter på olika ställen på olika bilar.

Aja, det får jag se imorgon. Tack för tipset :-)-)
av Addekarlsson
En del sätter den i serviceboken, som du då inte har. Andra sätter den på kamremskåpan. Bara kolla runt efter en 4-kantig lapp med bild på en kamrem. Ser du den, så har du hittat rätt. Den brukar vara typ 7x7 cm ca ungefär. Vit eller silver vanligen.
Ska stå datum samt mätarställning på den.

Mvh/ Adde
av S.t.r.a.n.D
Okej, perfekt då vet jag vad jag ska leta efter. När du säger det så har jag för mig att jag sett en lapp på kammremskåpan, men jag har ingen aning vad som står på den men det ser jag imorgon. Tack. :D
av Addekarlsson
Den lapp du tänker på kan vara den lapp som säger vad det är för motor. Den sitter oxå på kamremskåpan nämligen.
Men jag hoppas du hittar lappen för kamremmen, så du vet när den är bytt senast. :D

Mvh/ Adde
av S.t.r.a.n.D
Har kollat runt nu och det sitter inte någon lapp någonstans (om kammremmen alltså) (I)
av Addekarlsson
Då har du typ 2 alternativ då. Antinge köra till den säckar (kamremmen alltså) eller byta den, och notera mätarställning samt datum när du byter den.
Jag rekomenderar det sistnämnda. :D

Mvh/ Adde
av S.t.r.a.n.D
Jaa, det blir nog byte trots allt, verkar vara dags nu om vi räknat rätt. Ska bara höra om lite priser och så?? Ingen här som vet, kolla på sida ett där jag frågade om det??

God natt/morgon. (BE)
av Addekarlsson
VolvoForLife skrev:Jaa, det blir nog byte trots allt, verkar vara dags nu om vi räknat rätt. Ska bara höra om lite priser och så?? Ingen här som vet, kolla på sida ett där jag frågade om det??

God natt/morgon. (BE)
Kolla på sida ett, där jag svarade på det. :wink:

Mvh/ Adde
av S.t.r.a.n.D
Joo, jag har sett att du skrev: ""ca 5-800 kr totalt för rem och spännrulle, beroende på vart du köper grejjerna.""
Men jag tänkte ifall jag skulle länma in den...

Är det svårt att byta själv, klarar man det, har aldrig gjort det förr?? Kanske svårt för er att svara på.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]