Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du kollat alla anslutningar till tändningen så att de är hela
och inte ärgiga?

Kolla spridarrelät och svänghjulsgivaren så de är hela.

1-1-1 är att det är Ok. :D
av K.Björkman
Hej igen! jag är sä jädra dum så jag vet inte vart spridarrelät eller svänghjulsgivaren sitter..;) Och hur ser man ifall dom är hela? Men tändningen verkar det inte vara något fel på, det kommer iaf gnista fram till stiften..Men ingen bensin verkar det som..

MVH Kristofer
av K.Björkman
Hej igen! Svänghjulsgivaren, är det detsamma som tändgivaren? För den är redan bytt isåfall...
och var sitter spridarrelät? :(

MVH Kristofer
Användarvisningsbild
av js1
På expansionskärlet för kylvätskan
av K.Björkman
Jaha? tack tack..hur ser man ifall ett relä är dåligt då?

Mvh Kristofer
av K.Björkman
Hej! Det var relät, gjorde rent det nyss o nu startar bilen :)
Men en liten fråga till bara, jag tänkte ju givetvis köpa nya, men är båda som sitter på expansionskärlet till spridarna? Eller går den ena till något annat? och isåfall vart?

MVH Kristofer
av K.Björkman
Hej igen..Var tydligen bara ett lyckokast att bilen gick igång..Nu vill den inte starta igen..Och provade med reläet som satt bredvid, var ju ett exakt likadant ( ena går tydligen till ac:n eller nåt..) Men då startade den inte iaf...Så då kanske det är något annat fel ändå...
OBS! Ifall pumpen i tanken inte funkar som den ska, kan bilen stå på tomgång ändå? För det gjorde den i ca: 2minuter utan problem..

HJÄLP! ;)

MVH Kristofer
av K.Björkman
Och ja, jag har sprayat kontaktspray...;)
av SteffeB
Det sitter ett uttag för mätning av soppatryck på railen, lätta på den och kolla om det kommer soppa.
av K.Björkman
Hej! Jag har tagit bort returslangen efter railen, den som går tillbaka till tanken, och där kommer det soppa iaf..Och stiften var ju helt torra sist jag kollade..Så jag antar att han inte öppnar spridarna...Fast vart sitter det där uttaget du menar? Hur ser det ut? Får man reda på ifall det kommer soppa genom spridarna då?

MVH Kristofer

Samma för mig, verkstan berättade […]

ja, där måste han ha räknat galet […]

Letar efter en V60 T6

@BMWenjoyer , Ja "originalgarantin" l&o[…]

Någon som vet om kontakten sitter nedanf&oum[…]