Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av palm1
Hade över 1000 ohm på bägge två?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Skumt om båda är lika fel... Men det lutar åt att det är så...
av palm1
Nåt tips för att få loss dem ?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Växellåda ner är det som gäller då. :/
Men det är ju skumt att båda visar samma, kanske ska vara så högt. Jocke, är du säker på 160-300 även på en ET med Motronic? Jag glömde ju kolla idag...
av palm1
Mm får väl riva lådan igen då =( bytte låda för två veckor sen gick den i ett par tre dagar innan detta hände =(
Har du sparkz lust att kolla på ditt jobb imorgon vore jag grymt tacksam så jag inte river i onödan då det är bra mycket bökigare en på en 740 t.e.x?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Telefonen piper vid frukost i morgon!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Sparkz skrev:Växellåda ner är det som gäller då. :/
Men det är ju skumt att båda visar samma, kanske ska vara så högt. Jocke, är du säker på 160-300 även på en ET med Motronic? Jag glömde ju kolla idag...
Med tanke på dom höga värdena av båda givarna, så vill jag inte offra min arm på det... :wink:
av palm1
Sparkz skrev:Telefonen piper vid frukost i morgon!
Kanonsnällt tack!
Användarvisningsbild
av Sparkz
C:a 1000 Ohm ska det vara!

Men då är problemet kvar ändå... Styrenheten driver tändspolen direkt på motronic, så det finns inte så många andra komponenter. Har styrenheten all jord och matning den ska ha? Ta loss kåpan på kontaktstycket så du kan mäta med den inkopplad, jämför med schemat jag länkade till.
Jag hjälpte en kompis att koppla in en ET i en 240, och den styrenheten ville ha jord i höljet (sitta fastskruvad). Borde inte vara så, man brukar kunna ha den hängande i kabeln när man felsöker. Vi kanske hade missat en kabel, men det är ju värt en koll.
av palm1
Jaha det var ju glädjande på ett sätt men som sagt då är jag tillbaka på ruta 1 =(
Jag får prova och mäta boxen då.
Det var nån som sa att det kunde vara bränslereläet, låter skumt då den surar igen efter ca 15 sek malande på starten, vad tror du?
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]