Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bmw520
igelkottar skrev:Har du kollat startventilen? kan ju vara så att den sprutar in hela tiden.
Spjällkontakten? jordningen till huvudenheten? kolla även alla kontakter
så att de inte är ärgade.
jepp, alt er sjekket og spjellkontakten er ny:( men kalstarten gir for lite til at motoren blir ordentelig sur når den er kald.
noen som tror at d kan være førbikoblingsmotståndarna? skal sjekke dem så snart jeg for tid.
Användarvisningsbild
av igelkottar
bmw520 skrev:
igelkottar skrev:Har du kollat startventilen? kan ju vara så att den sprutar in hela tiden.
jepp, alt er sjekket og spjellkontakten er ny:( men kalstarten gir for lite til at motoren blir ordentelig sur når den er kald.
noen som tror at d kan være førbikoblingsmotståndarna? skal sjekke dem så snart jeg for tid.
Det är inte ovanligt att det är fel på någon aller några av dessa.

Lycka till :D
av bmw520
igelkottar skrev:
bmw520 skrev:
Det är inte ovanligt att det är fel på någon aller några av dessa.

Lycka till :D
okey, men alle tennstfterna blir ordentlig våta av bensin :(
av bmw520
ikke er d motstandene heller :( kan d være noe med tenningen som gjør at den ikke tenner bensinen ordentelig da???
av ErikP
Kolla tempgivaren som sitter under 3:ans insugningsrör i toppen. om det är en dubbel kontakt, ett motstånd från varje stift till jord ska vara samma värde på båda stiften.
-10 grader = 8200-10600 ohm
+20 grader = 2200-2800 ohm
+80 grader = 250-400 ohm

Hade samma problem med min bytte givare sen gick den bra.
Lycka till
av bmw520
ErikP skrev:Kolla tempgivaren som sitter under 3:ans insugningsrör i toppen. om det är en dubbel kontakt, ett motstånd från varje stift till jord ska vara samma värde på båda stiften.
-10 grader = 8200-10600 ohm
+20 grader = 2200-2800 ohm
+80 grader = 250-400 ohm

Hade samma problem med min bytte givare sen gick den bra.
Lycka till
er vel den som heter termotidskontakt/føler på norsk :wink:
vis ikke den er orden, åssen reagerer motoren når den er gåen da???
av bmw520
Hei igjen, d viser seg at tennstiftarna på syl2 och 3 ikke tenner:( fatter ikke hva dette er, har byttet rotor,fordelare,kablar å stift, men d blir ingen gnista :( har ochså kollat spolan och styrenheten. noen som vet felet her :(
Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du gjort kompressionsprov på motorn?
av bmw520
igelkottar skrev:Har du gjort kompressionsprov på motorn?
ja, er helt topp den, skal ligge mellom 9-11 ved varm motor, min ligger på 10 på alle syl ved kald motor :D men d har vel inget med gnisten å gjøre :wink:
Användarvisningsbild
av igelkottar
Nej, inte för gnistan, men för att den ska tända så måste det finnas viss kompression. Det var det jag ville få reda på bara. :D :wink:

Får fundera vidare ett tag, kanske någon mera kommer med bra förslag. :wink:

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]