Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Aj fan, det grusar ju de planerna...
Hur långt behöver man demontera bakvagnen om man ger sig på att byta bladfjädern? Vanlig dämpare som påstås passa verkar ju gå hitta lite enklare.
Jag har inte ens drag, så nivåregleringen är ju egentligen av mindre vikt att ha kvar förutom att det inte verkar så kul att byta fjädern.
Ser man på. Det var nåt sånt jag såg framför mig.
De har ju varianter för bilar med borttagen bladfjäder med, så man kan ju hoppas de vet vad de pysslar med, får skriva lite med dem och se vad de säger om komfort och så.
Blir ju lite sugen på matchande coils fram så man kan justera ner bilen 20-30mm lite snyggt ifall det verkar rimligt.
Tål att tänkas på :-D
bönan skrev:Här finns modellanpassade coilovers som ska ersätta nivomat: https://www.classicswede.org/shop/nivo- ... e8509e0918

Har inte provat själv så törs inte uttala mig om passformen.
Nu säljer dom ju de som modellanpassade men jag förstår inte riktigt hur fjädern på den övre halvan skall få plats. Jag säger inte att dom inte fungerar men jag förstår inte riktigt.

Felande låskista, vanligt problem på d[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har köpt nytt spackel och gjorde om det f[…]

S40 1.8f ac problem

Han kanske menar att den är gammal och tr&o[…]

Bil går dåligt efter service

jaha, plötsligt rycker det till i bilen och b[…]