Moderator: Moderatorer
lennarte skrev: ↑tor 13 feb 2025, 21:54 Låter dom med bara tändning på? Det ska dom inte göra, det ska vara tyst. Det ska däremot "ticka" när du "kör på starten. Oavsett om där är bränsle fram eller inteJa dom låter med tändningen på exakt dom står och tickar eller vad man ska säga hela tiden med tändningen på
lennarte skrev: ↑fre 14 feb 2025, 13:13 Dom ska vara helt tysta med tändning på. Där ska dock vara spänning fram till båda stiften. Om du tar bort radioavstörnings reläet (kallas ofta spridarrelä), tystnar det då? Det sitter på/vid expansionskärlet för kylaren. Är dock inte säker på att det sitter ett sådant på LH2.2. Sitter i alla fall på alla efter -88 års modell. Sitter det inget kommer strömmen direkt från bränsle reläet, sä kolla där då. Tomgångs motorn, lambdasonden, och bränsle pumpana har samma utgång, kan vara något där som stör.Ja när jag tar bort relät som sitter på expansionskärlet så tystnar dom
lennarte skrev: ↑fre 14 feb 2025, 15:51 Då är det kablen från 87/2 på bränsle reläet som strular, kanske..... Om du tar bort bränslereläet (det vita), sitter i andra raden längst till vänster i elcentralen, och sätter tillbaka radioavstörnings reläet. Vad händer då???Kan kolla när jag kommer hem men förut när jag provade att koppla bort bränsle relät förra helgen så tystnade spridarna men jag har provat med 4 olika bränsle relän och det hjälper inte men dom tystnar när man drar bort bränsle relät iallafall
lennarte skrev: ↑fre 14 feb 2025, 15:51 Då är det kablen från 87/2 på bränsle reläet som strular, kanske..... Om du tar bort bränslereläet (det vita), sitter i andra raden längst till vänster i elcentralen, och sätter tillbaka radioavstörnings reläet. Vad händer då???Fyfan förlåt mig jag har trot att det har varit spridarna som låter men det är tomgångs ventilen/motor som låter hela tiden
Volvov70n2 skrev:Fyfan förlåt mig jag har trot att det har varit spridarna som låter men det är tomgångs ventilen/motor som låter hela tidenSå du har inte kollat spänningen på spridarna alls då???
Ja, nu har vi ett test i -6 till +8 grader... Ja[…]