- lör 14 dec 2024, 23:33
Lennarte, läs vad jag skrev igen, så var det! Nu drar du upp en mercedes, som dessutom var importerad, det är en helt annan sak, dels för importen, dels för att det var en Mercedes, som jag skrev så krävdes ett intyg om komponentkontroll, som Volvo var väldigt välvilliga att göra,mbara att beställa och sedan ha en godkönd verkstad att intyga det. Mercedes vet jag att dom inte var så välvilliga.
Angående importen så var det ju självklart att det blev svårare, den var ju inte certifierad i sverige, MEN, det fanns dispens, man kunde alltså köpa sig fri för att få importera.
Men svensksålda bilar var inga problem att byta motor, OM den var certifierad och man kunde få intyg på komponentkontroll, och bilen i sig klarade krav på vrid/effekt.
Angående importen så var det ju självklart att det blev svårare, den var ju inte certifierad i sverige, MEN, det fanns dispens, man kunde alltså köpa sig fri för att få importera.
Men svensksålda bilar var inga problem att byta motor, OM den var certifierad och man kunde få intyg på komponentkontroll, och bilen i sig klarade krav på vrid/effekt.
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 242DL-75 | 244GL-79 | 245GL-88 | 745GL-88