Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

På boxen till höger i passagerar utrymmet står det 3 547 777 Om det säger er någonting, jag vet inte heller om det är bränslebox eller om d e den andra då dethär är min första äldre volvo. Om det är fel box, var sitter den andra (för det finns väll två)?
Från vad jag får fram så är det en box till en fb, sugis alltså. Var kan jag få tag på turboboxar och hur mycket skulle det kosta ungefär? Jag är fortfarande osäker på hur många boxar som sitter i och vilken av dem det är jag hittade.
Snabb googling säger att -935 är en B230FB bränslebox. Tändboxen sitter ovanför rattstången och för att komma åt den får man ta bort den stora plastkåpan på förarsidan.

Boxar kan variera rätt vilt i pris. Guldboxar till tändningen kan kosta 1000:- och mer. Bränsleboxarna brukar inte vara så dyra. Dessutom så lär du byta spridare om du ska ha någon nytta av att byta boxar. Och för att slippa använda förkopplingsmotstånd så får man leta reda på högohmiga spridare i vettig storlek. Sätter man i original turbospridare måste man ha motstånd inkopplade annars brinner bränsleboxen.
Okej, måste jag byta båda boxar eller bara bränsleboxen?, har läst nånstans att ljusblå spridare från s60 t5 99- flödar ungefär likadant som orginal och är högohmiga men är det så svårt att koppla in motstånd?, om man kan lödda osv.
Byt båda boxarna. Ljusblå (-830) eller vita (-766) om man hittar såna funkar också. Ett annat populärt val är ju röda saab (-431), såna har jag haft på min FK fram tills nyligen. Det är inte svårt att få koppla in motstånd. Osäker på om alla 2,4-härvor har kontakten, annars sitter den på vänster innerskärm. Sen finns det motstånd man sätter i kontakten. Man lär man ändå köpa spridare kan man skaffa hög-ohm direkt och slippa bry sig i motstånd.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]