Man ska kunna köra 0,6 original (FTT trycket). Har hört att epa folket kört 0,9 original men det är inget som lär gå bra. Allt över 0,6 bör åtminstone ställas in med en bredbandslambda. 3 bar ska det vara vid fuelrail på en turbomaskin (btr på 3 bar alltså).
Testa spridarna hemma beror väl på men man kan lyssna på spridaren att den öppnar och stänger i takt med motorn och att alla är lika (sätt en mejsel på spridaren med motorn på tomgång). Man kan även mäta motstånd med multimätare och se till att alla är lika och jämna med original (du lär ha bosch turkosa spridare kan inte siffran i huvudet men det står på spridaren). Du kan även testa om spridaren läcker genom att ta upp fuelrail (det kommer läcka bensin här) och sätta på tändlåset så att pumpen bygger tryck till fuelrail. Det mesta jag nämnt är dock mer eller mindre endast relevant när motorn går fett, inte magert som du beskriver det. Ska du rengöra spridare hemma så kan jag endast rekomendera ultraljudstvätt men det hjälper inte alltid om det är för mycket skada. Tänk på att det handlar om variation av enstaka cc/minut när spridare börjar bli dåliga.