Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av equium
Fortfarande olöst, tar tacksamt emot fler idéer.

Någon som vet om bränsleboxen verkligen nollas helt när man har batteriet bortkopplat? För den beter sig lika även när batteriet varit bortkopplat. När jag provade men en annan bränslebox startade motorn utan uppvarvning och gick dåligt en kort stund, men sedan gick den kanon som vanligt fast med dessa uppvarvningar...varm som kall, ibland 1500rpm, ibland nästan 2000rpm. Nästa steg blir att byta packning mellan främre rör och grenrör, även fast jag inte märker någon läckage där.
Användarvisningsbild
av lennarte
equium skrev:Nästa steg blir att byta packning mellan främre rör och grenrör, även fast jag inte märker någon läckage där.
Jag har under åren bytt insugs och avgaspackningar 2 ggr. Har även haft läck vid skarven mellan grenrör och främre avgasrör. Och givetvis otaliga gånger vid ringen mellan avgasrör och katalysator. Varje gång har det då blivit felkod 2-3-2
av equium
Testade precis starta med tomgångsventilen urkopplad, och då startar motorn normalt (ingen uppvarvning alls) fast med lite högre tomgångsvarv, ca 1200rpm varm motor. Kopplar in igen och startar, och då varvar den 1800 igen vid start.
av equium
lennarte skrev:
equium skrev:Nästa steg blir att byta packning mellan främre rör och grenrör, även fast jag inte märker någon läckage där.
Jag har under åren bytt insugs och avgaspackningar 2 ggr. Har även haft läck vid skarven mellan grenrör och främre avgasrör. Och givetvis otaliga gånger vid ringen mellan avgasrör och katalysator. Varje gång har det då blivit felkod 2-3-2
Jo det är väl inte helt ovanligt, jag har dock inga felkoder :(

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]