Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kottetrance
moah... har testat bara koppla dom främre som har egna + och - blir ingen stereoeffekt ändå... men kan koppla in en bärbar CD ... då blir det stereo.. (sug på den du)

ska kanske tilläggas att det är en Stereo med Radio/kasett med ett uttag för bärbar CD.. (kabel)
Användarvisningsbild
av Brainy
kottetrance skrev:moah... har testat bara koppla dom främre som har egna + och - blir ingen stereoeffekt ändå... men kan koppla in en bärbar CD ... då blir det stereo.. (sug på den du)

ska kanske tilläggas att det är en Stereo med Radio/kasett med ett uttag för bärbar CD.. (kabel)
Då är det väl så enkelt som att stereon inte klarar att spela stereo på kasett och radio, antingen så har det väl varit så från början eller så är den trasig?
/Anders
Användarvisningsbild
av Sparkz
keykey skrev:PS. Har alla volvo 740 en förstärkare till radion (original) ovanför knäna bredvid ratten på förarsidan, eller kan det sitta en radio i utan förstärkare?
Om det sitter/har suttit förstärkare dä finns kabeln där iaf. Likadant kontaktstycke som det stora du har (14-poligt). Det ska räcka till att dra upp i radiofacket det med, och där finns alla högtalare.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Titta i den här tråden:
http://www.volvoland.se/phpBB2/viewtopic.php?t=209
Där finns beskrivning på kontaktstyckena. Även om inte färgerna stämmer med din bil bör placeringarna göra det.
av scabander
Hej,

Jag har en Volvo 945, 96-a och kan säga att jag var så lagom munter när jag skulle montera min nya steroe. Men efter att ha kikat lite här i formumet, förstod jag att Biltema kunde lösa problemet.

Jag kan tipsa om att på:
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78501

Fanns min lösning. Köpte den som hette 31-543. Den passade till min kärra, trots att det inte stod så på förpackningen. Hade med mig min stereo och jämförde. Sen var det löst på 2 minuter. Toppen!
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det